Od 1 lipca 2021 działa system składania deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.
Właściciele domów i lokali mieszkalnych, w których źródło ciepła instalowano przed 2021-07-01 mają czas na złożenie deklaracji do 30 czerwca 2022 r.
W artykule - szczegóły, zaktualizowane formularze deklaracji oraz wzory ich wypełnienia.
Od 1 lipca 2021 r. trwa proces składania deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB), który ma na celu zebranie wszystkich danych dotyczących źródeł ciepła i spalania paliw w budynkach mieszkalnych i niemieszkalnych. Każdy budynek, który posiada źródło ciepła lub spalania paliw do 1 MW należy zgłosić wypełniając odpowiednią deklarację.
Złożenie deklaracji jest obowiązkowe. Właściciel, który posiada dom lub lokal mieszkalny, w którym źródło ciepła i spalania paliw zainstalowane było przed 1 lipca 2021 r. na złożenie deklaracji ma 12 miesięcy tj. do dnia 30 czerwca 2022r.
Jeżeli źródło ciepła lub spalania paliw zostało zainstalowane po 1 lipca 2021r. deklarację należy złożyć w terminie 14 dni od dnia pierwszego uruchomienia źródła ciepła.
Deklarację można złożyć samodzielnie, bez wychodzenia z domu za pośrednictwem strony internetowej www.zone.gunb.gov.pl.
W przypadku braku dostępu do Internetu albo braku podpisu elektronicznego deklarację można złożyć osobiście lub listownie w Urzędzie Gminy Dobra w Wydziale ds. Ochrony Środowiska przy ul. Granicznej 31 w Dobrej, tel. kontaktowy 913112306.
Szczegółowe informacje dotyczące Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków są prezentowane na stronie internetowej Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego - Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków | Główny Urząd Nadzoru Budowlanego (gunb.gov.pl).
Kierownik WOŚ
Andrzej Miluch
Do pobrania z portalu Mierzyn:
Wzory wypełnienia:
Info: UG Dobra