Gmina Dobra ogłosiła pod koniec września tego roku przetarg na odbiór i zagospodarowania odpadów komunalnych z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) w roku 2024.
Kilka dni temu nastąpiło otwarcie ofert i mogliśmy poznać zarówno kwotę, jaką gmina zamierza przeznaczyć na to zadanie, jak i oferentów.
Ponadto można zorientować się, jakiej ilości odpadów poszczególnych rodzajów spodziewają się urzędnicy od mieszkańców gminy w przyszłym roku.
Zamówienie podzielone było na dwie części. W każdej z nich był sort odpadów innego rodzaju.
W części I przewidziano odbiór m.in. 45 ton zużytych opon, 160 ton odpadów wielkogabarytowych, 6 ton odzieży, 12 ton tekstyliów - w tym gabarytowych, czy 10 ton farb, tuszy i klejów.
W części II przewidziano odbiór m.in. 200 ton bioodpadów z pielęgnacji przydomowych ogródków, 12 ton drewna, czy 11 ton odpadów betonu i gruzu betonowego.
Na realizację zamówienia Gmina Dobra zaplanowała:
- dla części I - 624,7 tys. zł.
- dla części II - 1 080,3 tys. zł.
Wpłynęła tylko jedna oferta - tego samego wykonawcy dla obydwu części - firmy JUMAR z Mierzyna. Określiła ona koszt wykonania tego zadania na:
- w części I - 660,4 tys. zł.
- w części II - 1 142,2 tys. zł.
Przetarg nie został jeszcze rozstrzygnięty, ale najprawdopodobniej ten oferent będzie wykonawcą zamówienia jako jedyny chętny i z bardzo zbliżoną do oczekiwanej ofertą cenową.
Info: UG Dobra
Foto: Grzegorz Krakowiak