Referendum odwołujące Wójta - informacje pełnomocnika

Referendum odwołujące Wójta - informacje pełnomocnika

Na prośbę redakcji dziennika Mierzyn pełnomocnik inicjatora referendum w sprawie odwołania Wójta Gminy Dobra - Pan Jacek Zienkiewicz - przekazał kilka informacji organizacyjnych. Uzupełniając je możemy Państwu przekazać na dzisiaj:

Inicjatorzy referendum utworzyli stronę WWW pod adresem: https://www.dobrawybiera.pl, na której można zapoznać się z wnioskiem referendalnym zawierającym 14 zarzutów wobec Wójt Gminy Dobra. Są one podstawą wnioskowania o przeprowadzenie referendum.

Na stronie tej przedstawieni są także koordynatorzy akcji zbierania podpisów.

Zgodnie z art. 23 ust. 1 "Ustawy o referendum lokalnym" komisarz wyborczy postanawia o przeprowadzeniu referendum z inicjatywy mieszkańców, jeśli wniosek spełnia wymogi określone w tej ustawie. Podstawowym wymogiem jest liczba osób składających podpis jako popierający przeprowadzenie referendum.

Jak informuje Pan J. Zienkiewicz - minimum podpisów do zebrania w naszej gminie to 1700. Czas na ich zebranie - 60 dni - liczony jest od dnia złożenia wniosku czyli od 18 grudnia 2019 r.

Po złożeniu wniosku z podpisami u komisarza wyborczego wydane zostaje przez niego postanowienie o przeprowadzeniu referendum. Referendum przeprowadzane jest w dzień wolny od pracy najpóźniej w 50 dniu od dnia opublikowania postanowienia komisarza wyborczego.

 

Więcej informacji na temat referendum - już wkrótce.


Informacja własna oraz: https://www.dobrawybiera.pl.